Hotel amb multicubs
Descripció de l'activitat:
Els equips han de trobar l'equilibri òptim entre aquests elements per construir un hotel funcional i rendible. Aquesta activitat combina continguts STEM, ja que integra matemàtiques, tecnologia, ciència i enginyeria. Es treballen conceptes geomètrics com el càlcul d'àrees, volums i superfícies, així com estratègies d'optimització de recursos i nocions bàsiques d'enginyeria estructural.
Els equips han d'assolir un equilibri òptim d'aquests elements per poder construir un hotel funcional i rendible. En aquest sentit, aquesta activitat esdevé multidisciplinària, ja que combina els continguts STEM, incloent-hi matemàtiques, tecnologia, ciència i enginyeria. Així, s'aborden conceptes geomètrics – càlcul d'àrees, volums i superfícies, així com estratègies d'optimització de recursos, a més de nocions bàsiques d'enginyeria estructural.
Reflexió:
Per tal de construir un hotel funcional i rendible, els equips han de trobar l'equilibri òptim entre aquests elements. En aquest sentit, aquesta activitat posa de manifest la importància de la manipulació de materials com a eina clau del procés d'aprenentatge. A més a més, la utilització del multicubs permet als alumnes veure i manipular conceptes matemàtics i geomètrics, convertint-se així en capaços d'aprendre els continguts d'una manera molt més efectiva.
Tanmateix, un aspecte destacable d'aquest enfocament arquitectònic és la seva aposta per la simplicitat i la funcionalitat. Aquesta perspectiva permet prioritzar un disseny senzill que facilita la construcció i optimitza els recursos disponibles. Aquest enfocament pràctic afavoreix la consolidació dels coneixements, ja que ofereix una experiència d'aprenentatge més significativa en comparació amb els mètodes purament teòrics.
Al mateix temps, es fomenta la creativitat en el procés d'aprenentatge, ja que els alumnes tenen la llibertat d'explorar diverses opcions de disseny i construcció. Aquesta flexibilitat promou la capacitat de prendre decisions basades en l'anàlisi de la relació cost-benefici i en la resolució de problemes de manera autònoma.
Finalment, l'activitat també incorpora elements de reflexió ètica i sostenibilitat. Per exemple, debatre sobre l'impacte ambiental de les construccions o explorar com recuperar recursos naturals en el context de la construcció moderna pot generar discussions enriquidores entre els estudiants. Aquestes reflexions permeten connectar els coneixements STEM amb problemàtiques reals, oferint una comprensió més profunda i aplicable del món actual.